Jea

Nu är det jul igen

In Familjen, Hälsa, Helgaktiviteter on 23 december, 2014 at 00:44

Och som ett brev på posten,  eller kanske mer som ett spam i inboxen, kommer julångesten och smeker min kind, greppar tag om mina känslor och jag vill bara att helgen ska vara över så att jag får komma hem igen – redan innan jag åkt. Egentligen vet jag att jag vill åka och vara med familjen men det finns en känsla av att inte vilja lämna hemmet som blir starkare för varje år.  Drömmer om ett stort hus på landet dit alla kan komma och hälsa på mig istället för att som nu, jag ska kuska runt. Jag kan knappt komma ihåg en jul där jag inte åkt någonstans alls, det är väl lite så när en är skilsmässobarn och växlar mellan att fira med pappa eller mamma.  Alltid varit på väg, aldrig hemma. Som vuxen har jag dessutom valt att oftast bo långt från mina föräldrar och då blir det också en massa resande på storhelger. Lite rotlös kanske,  en vagabond som längtar efter att hitta hem.

Kommentera

