Jea

Tyst!

In Fäfolk, High Sensitivity Person, skånetrafiken - Makes people walk on 9 augusti, 2014 at 17:51

Så var det dags igen. Varför är den här så svår att förstå och framför allt, varför är det så svårt att visa hänsyn till medpassagerare?

image

Jag tänkte i mitt huvud att jag skulle be snällt men jag hann bli lite för ilsk. Skällde nog som en uttråkad och svulten bandhund åt de stackars väl påstrukna Helsingörsturarna, sonen log rätt fint när tanterna snäste iväg med ett ”Här kan man ju inte sitta, finns ingen luft” och ”Jaooo så kan hun sitta där och läsa sin traudia bog” -Ja tack! svarade jag artigt i ryggen på dem när de försvann ut från tysta avdelningen på  pågatåget som sedan fastnade i en halv evighet på Ramlösa. Inte på grund av mitt utbrott men pga olycka 😦 Nu rullar det igen och avdelningen är behagligt tyst.

Kommentera

