Jea

Överkörd

In Utbildning on 12 april, 2014 at 06:23

Funderar på gårdagens övningar.
Undrar vad jag gjorde fel.
Undrar om jag gjorde fel.
Varför fick inte jag prata till punkt? Varför lade de andra sig i min uppgift?
Alla andra fick ju sin tid i rampljuset.

Jag känner mig lite stukad, nästan förbannad. Är jag verkligen så sävlig/långsam/seg och otydlig att andra måste avbryta mitt i min utläggning för att förtydliga saker jag inte hunnit säga? Det gav en sur eftersmak på en i övrigt härlig kursupplevelse, att inte få visa mitt bästa utan att bli avbruten.

Slutsatsen är i alla fall (återigen) – grupparbete är inget för mig.

  1. Låter som om ni haft mindre kompetent kursledning.

    • Det konstiga i så fall var att alla andra grupper lät varandra tala till punkt. Jag var den enda i gruppen som inte uttryckte någon oro över presentationen och inte brydde mig om att ”genrepa” som de andra, jag sa att jag fixar det ändå i skarpt läge. Vet inte om det gjorde dem rädda att hela gruppen skulle få ”underkänt” om inte jag levererade och de inte vågade lita på att jag fixade min del, med många detaljer.. Det blir kanske så när jag ska göra saker med folk som inte känner mig och inte vet min kapacitet.

  2. Så kan det vara! Du får vara mer på nästa gång, eller se till att du är den som börjar tala.

Kommentera

