Jea

Tågresan mot skogen

In överkurs, Resa, Utbildning on 9 april, 2014 at 16:12

Ett grått och smutsigt tåg tar mig genom ett grått och regnigt Skåne.
Ju längre norrut jag kommer desto ljusare blir himlen. Jag hoppas på att det ska sluta regna när jag passerat gränsen. 

Landskapet har skiftat från platta, bördiga åkrar till tät skog, i gläntor står små, röda stugor.
image

.  Vattnet i ån bredvid rälsen är högt, stridigt och mörkt.

Sälgen har inte blommat ut lika mycket här men gräset är grönare. Björkarna skiftar i violett.

Nu är jag framme i Nybro, där byter jag till buss sista sträckan till Orrefors bruk.

Nej, det har inte slutat regna.

Kommentera

