Jea

Orka

In #BLOGG100, Vilse i pannkakan on 22 mars, 2014 at 23:10

Jag har fina föresatser om hur jag ska göra saker för att hinna allt jag ”behöver” för att duga inom normen för svensk jante men ändå snubblar jag allt som oftast på målsnöret. Som tex att få hela lägenheten städad och fin inför besök. Alltid är det något jag inte hinner med. Och då menar jag inte en hylla jag inte dammtorkat eller så, nej här handlar det om hela rum som ser ut som bombnedslag eller nåt.

Jag är trött på att inte orka med ”allt en borde” och funderar ibland på att sälja precis alla prylar och flytta in på hotell utan egna saker, mer än en uppsättning kläder. Då slapp jag feja, fixa och dona utan lön för mödan och kunde lägga all min energi på det jag tycker är viktigast och roligast. Synd att det är så dyrt att bo på hotell, och att katter knappast är välkomna.

Jag irriterar mig på min apati och långsamhet. Min obeslutsamhet när det gäller att rensa bort den röriga och att jag
Blä. Skönt att det i alla fall regnar ute nu, mindre pollen att få rinniga ögon av.

22/100

Kommentera

