Jea

Hållbar utveckling

In #BLOGG100, Inredning, Jobb on 5 mars, 2014 at 22:41

Idag har jag varit på studiebesök i framtiden. Som redan är här. Eon har ett testhus i Västra hamnen där de provar nya alternativa sätt att värma och ge ström till lägenheter. Gas, sol, vind, fjärrvärme. Besöket ingick i en seminariemorgon som min arbetsgivare, Smeg, ordnat tillsammans med eon gas för att informera våra återförsäljare om stadsgas till spis och ugn. Tyvärr hade jag för mycket att bokföra för att kunna ta del av hela programmet men jag fick möjlighet att följa med till huset i alla fall. I testhuset mäter de varje elförbrukande detalj för sig. Med en app till mobil/platta kan man hålla koll på förbrukning,  släcka och tända all elektronik i lägenheten oavsett var jag befinner mig.  Sånt vill jag ha!

image

image

I visningslägenheten hade de snygga och roliga inredningsdetaljer.

image

image

image

Jag blir också inspirerad att vilja jobba mer med saker som betyder något för miljön – hållbart,  miljövänligt.

5/100

Kommentera

