Jea

Ska en behöva sjåpa sig över det här?

In Hälsa, Kattifan, Penicillin - Nej tack on 4 oktober, 2013 at 09:59

image

Jag matade #kattjvl #Dino med grillad kyckling igår. När den var slut höll jag som vanligt upp händerna och sa att det var slut. Han envisades med att vilja slicka av grilloljan (som vanligt). Jag såg hur han njöt och tyckte det var supersmaskens, blundade och nästan spann. Helt plötsligt biter han tag i mitt pekfinger och biter som om det vore rn svårdödad sork eller nåt.. jvlr vad ont det gjorde. Blödde lite en stund men jag tycker det läkt fint över natten. Dock finns en lätt oro över att jag inte stelkrampsvaccinerats sedan jag-vet-inte-när och således ringde jag 1177 för att kolla läget.

Fick order om att omedelbart kontakta vårdcentralen,  alla kattbett och särskilt i handen är potentiellt jättefarliga tydligen, samt att jag ”måste” vaccineras. Om du känner mig, vet du vad jag tycker om sprutor.

image

Så nu sitter jag här och våndas inför besöket på vårdcentralen.
Om jag överlever kommer ny rapport.

Om det är någon som förfasar sig över hemsk och farlig katt kan jag tala om att jag haft honom i över 10 år och han är världens snällaste katt. Han har aldrig tidigare vare sig bitit eller klöst någon i familjen förut. Undras om han börjar bli lite senil?

Kommentera

