Jea

De tre LL:en i sedvanlig ordning

In Adress Silvermolnet, Längtan, Mat och dryck, Trädgård on 22 juni, 2013 at 09:21

Även i år har jag firat midsommar utan stuga. Hemma med sonen i godan ro. Rätt skönt fast det ska erkännas, den här tiden på året saknar jag Norrland och den ljusa sommarnatten. Annars inte- eller jo, en kvart i december när jag vill ha snö till lucia och tjugo minuter i februari när jag känner suget eftet liftkö, fjälluft och svettiga pjäxor.

Mattraditioner håller vi hårt på.

Sillen 
image

Krämen
image
Vi hade inga rabarber så det fick bli aprikoskräm.

Dillen
image
Ingen martini, det går precis lika bra med mandarin/chiliglögg. Mer lagom pocenthalt.

Lillen
image
De små flaskorna har jag tullat på sedan 2010 tror jag. De lär räcka ett par midsomrar till.

Gogubbar
image
Vi avslutade middagen med en tårta. Chokladmonstret Dino började slicka av grädden innan jag dekorerat klart men den gick att rädda.

image

image

Trädgården står i praktfull blom och jag ska lägga lite sten.

Kommentera

