Jea

Gaaaaahan

In skånetrafiken - Makes people walk, Underhållning, Vilse i pannkakan on 14 juni, 2013 at 02:50

I’ve reached out and touched my personal Jesus – nä inte riktigt.  Det var några tusen personer emellan men ni fattar andemeningen?

Vad jag gjort idag? Efter jobbet tog jag och sonen tåget över bron, vimsade lite på Hovedbanegården innan vi hittade hur vi skulle ta oss till Parken. S-tog till Nordhavn, bus3A till trianglen och sedan var det bara att följa den mörk-klädda massan runt hörnet. Efter två timmars öron- och ögonnjutning följde vi bara med lämmeltåget i spöregn genom Köpenhamn och hamnade vid Österport där vi kunde hoppa på ett Öresundståg direkt till Malmö. Enda smolket var att hooden sonen siktat in sig på att handla inte fanns i hans storlek.

Jag kan bara inte få nog...
There’s only one way to soothe my soul.

PS Självklart hade pågatågen slutat gå när vi kom till Malmö eftersom tåget blev ståendes flera extra minuter på alla danska stationer. Taxi sista biten hem var ändå inte så dumt, det spöregnade. Ändå känner jag ett behov av att skriva min favoritslogan: ”Skånetrafiken – makes people walk”

#DEPECHEMODE4EVER

Kommentera

