Jea

Tjuvstart

In Helgaktiviteter, Mat och dryck, Vilse i pannkakan on 16 mars, 2013 at 22:47

på firandet av sonens artonårsdag började med att vi klev upp i svinottan, en lördag! Eftersom det var för en godsak, Lakrits- och chokladfestivalen i Göteborg så kändes det rätt ok. Vi kom upp till ett solstrålande om än blåsigt Göteborg och efter promenad utefter Avenyn strålade vi samman med vännerna från Tvååker.

Vi minglade runt ett par timmar,  smakade choklad och lakrits från världens alla hörn och i alla (o)möjliga kombinationer.

Efter mycket noggrant övervägande slog sonen till och köpte

image

Själv köpte jag, som vanligt på mässa, inget av huvudattraktionerna. Istället slog jag till på:

image

image

Ost, salami och knäckebröd är ändå bra mycket godare.

Efteråt tog vi en matbit på Bryggeriet.
image

Jag beställde wienerschnitzel, inte trodde jag att jag skulle få en hel kalv!

Kommentera

