Jea

Vårsol och sådd.

In överkurs, såjournal 2013, Trädgård on 3 mars, 2013 at 16:52

Idag värmde solen ordentligt. Åt frukost på altanen.  Visserligen med glasdörrarna stängda men ändå.
Sedan skulle jag förbereda sålådorna,  görs bäst på gräsmattan så slipper man städa upp jorden man spiller. Jag hade bråttom och iddes inte ta på mig mer så jag stod barbent i solen.  Det var riktigt skönt.

I sålådorna har nu petats ner frön av:
Vit tomat
Vild tomat
Palettblad
Celosia
Baelträd

Har också hunnit med lite trädgårdskonsultation. Vi enades om att det inte behöver beskäras något förrän efter blomning/i JAS.

Då kanske jag dessutom har jobb eller har startat eget och kan konsulta på riktigt och ta betalt. Det vore något det.

Imorgon är det dags att nöta skolbänk på Alnarp igen. Examination i gravstenskronologi.
image

Förra gången var jag i en grupp där en pratade sönder för alla andra – ingen annan fick en syl i vädret. Hoppas på annan indelning den här gången.

Kommentera

