Jea

Andas ut, eller: bara andas!

In Adress Silvermolnet, överkurs, SLU, Utbildning, Vilse i pannkakan on 13 december, 2012 at 20:15

Efter två dagars hektiskt redovisningsschema (nej, jag redovisade bara mina tio minuter) kan jag nu tillfälligt andas ut. Feedbacken kan ju slå tillbaka men jag har i alla fall redovisat. Första kursen. Den i Hälsoträdgård, en introduktion. Var rätt lugn inför redovisningen men fick lite prestationsangst när jag såg hur MYCKET andra skrivit, ritat och jobbat. I våra instruktioner stod det max 5 A4 med  text, fritt antal bilagor men vissa hade verkligen tagit ut svängarna. Den jag skulle opponera på – ja, det var ju så där lagom kul att på morgonen få en lagluntetjock bibba som skulle ögnas igenom på en kvart och ha kvalitativ feedback på… Öh. Själv höll jag mig som vanligt inom ramen, dvs inklusive källförteckning 4 sidor… Brukar säga att jag skriver på   norrländska när jag skriver ”akademiska” texter. Misstänker att jag kanske måste fylla på texten för att få godkänt men det får bli mitt nyårsnöje i så fall. I alla fall, när jag skulle fram och presentera, tror ni mitt bildspel fungerade? Näh. Tur man kan improvisera. Hämtade upp en del bilder från min Googlefotobank, typiskt att systemet sorterat om dem så att mitt i bildspelet på trädgården jag redovisade om dök det upp bilder på mina kattaskrällen och annat smått och gott..

Kurs nummer två  (Emotioner i arbetslivet 15hp) pockar på uppmärksamhet med grupparbete kring en intervju som ska redovisas i morgon och vi har haft problem med tidsbrist på grund av skånskt snöfall, vinterkräksjuka och mina redan uppbokade dagar. På måndag börjar hemtentamen. Jippi. Eller inte.

Kurs nummer tre? (Ledarskap i organisation och arbetsliv 7,5hp) Jo, jag ska väl komma igång med den också… före jul. Eller nåt. Just nu är jag mest sur över att jag inte redan har 120hp så att jag kunde kommit in på fortsättningskursen på Hälsoträdgårdar som börjar i april. Humpf. Undar om 37,5hp + reell kunskap kan räcka om ett år?

Kommentera

