Jea

Skitdag sa Bill, dagen är skit sa Bull.

In Jobb, Vilse i pannkakan on 10 april, 2012 at 16:17

Ännu en sån där morgon när jag lyckades missa ett tåg och fick springa som en tok på stora stationen istället för lugn väntan på den mindre. Dessutom upptäckte jag, halvvägs till jobbet, att jag glömt mitt jojokort i andra jackan. Snäll konduktör lät mig åka till jobb-staden gratis men sedan var det till att gå i tjyvregn, eftersom jag inte orkade klydda med betalkort för en kilometer med bussen. (Klydda – ett så urskånskt härligt ord för saker som bara är jobbiga)

Som grädde på moset så kom jag direkt till ”Välkommen till … automatiska talsvar tillhörande …. ” när jag skulle väcka sonen till skoldags. Ungen har glömt att sätta sin telefon på laddning. Hur skulle han nu vakna? Som tur är har jag engagerade vänner som ställer upp och skrämmer både son och katter att vakna vid behov – Du vet vem du är och du är GULD värd!

Hela dagen har sedan regnet strilat, blött ner och iskylt mig. Tack o lov tyckte kollegan att det var länge att byta däck och kruka gräs på eftermiddagen, så lite lindring i eländet fick jag ändå. Men kroppen värker och inte ska det bli bättre i morgon heller.image

Min Gräs(l)iga dag i bild.

Kommentera

