Jea

Gnällkärring, typ.. eller ”ur aska, i eld?”

In Fäfolk, Jobb, Vilse i pannkakan on 30 mars, 2012 at 21:45

// Jag säger ingenting om du kan mer än mig om hur man delar växter, bäst rycker grästuvor eller planterar penséer för du har gjort det här i minst åtta år mer än mig på ”proffsnivå” och visa mig gärna om jag gör fel. Men att du visar med stor tydlighet att min teoretiska kunskap inte räknas alls, att du fnyser något om ”Det är så  många ska och ska inte när det gäller sånt där” när jag ifrågasätter att du beskär Prunus i slutet på mars och dessutom lämnar stora tappar och att du kritiserar hur jag stoppar ned mina verktyg i MINA fickor, att du fnyser om att du tycker jag använder fel räfsa och går efter mig och gör om något som redan är gjort – och jag ser då ingen skillnad från min första räfsning eller din när du gjort en gång till, men nån petskillnad är det väl – istället för att berätta om vilka rutiner du utarbetat, till exempel för att hålla isär blommorna till olika urnor och annat och dessutom skäller ut mig för att jag inte visste  att du hade vissa rutiner för det, det tar jag bara inte! //

Så. Nu har jag fått det ur mig, nu gäller det bara att hitta ett lämpligt tillfälle att adressera det på rätt sätt till personen ifråga… Så mycket roligare det hade känts om jag hade haft lust att fylla det här inlägget med diverse härliga bilder från första veckan och superlativer om hur roligt jobbet är men det tappade jag bort när det sista jag fick idag var en sur blick och en föraktfull fnysning i nacken när jag försökte jobba på och göra rätt. Det gjorde bara min onda rygg är mera ond, mina skavda knän än mer skavda och min självkänsla lägre än på länge.   Trevlig helg du med..

Kommentera

