Jea

Går mot ljusare tider?

In Jobb, Jobbsök, Vilse i pannkakan on 22 december, 2011 at 10:56

Ja, rent kalendariskt är det ju så och jag hoppas innerligt att det gäller allt annat som ser lite grådassigt ut just nu, att det snart ska vända och man kan få lite lyckoskimmer i livet igen. Jag har i alla fall varit effektiv och klämt iväg två ansökningar på förmiddagen idag, för kortare kontorsuppdrag under vintern. Ligger några fler ute och jag hoppas på ett positivt bemötande av någon av dem i alla fall. Annars blir det tungt, om jag ska behöva passa på kyrkogårdsförvaltningsutbildningen som jag trots allt kommit in på. Inte för att jag är så hejdundrande intresserad av att arbeta på kyrkogård kanske, men kunskaper om det är ju aldrig fel. Där kanske de har några bra tankar om hur man ska stävja Cylindrocladium buxicola’s framfart och vilka växter man ska välja istället.

Ävlans moment 22, att man inte får stämpla på deltid och plugga på deltid om man vill studera något när man ändå är arbetslös. Man borde väl uppmuntras till vidare utbildning även i mindre omfattning istället för att kringgärdas av regler för att man ska söka jobb på 100% när man är arbetslös. Som om man inte söker alla jobb man kan då? Bara för att jag råkar bli utan jobb i perioder betyder det inte att jag är lat, ovillig eller okunnig! Systemfel!

Kommentera

