Jea

Fy För Frost

In Trädgård on 9 oktober, 2011 at 15:21

Burr. När jag tittade på termometern i morse förstod jag plötsligt Puzzelkattens beteende. Han har nämligen sovit inne HELA natten och när jag vaknar busar han runt inne istället för att som vanligt försvinna ut så fort man kliver upp. Det har varit om inte n0ll så väldigt nära i alla fall. Mycket hög tid att ta in pelargoner, fjärilslavendel och fuchsia för vinterförvaring alltså. Jag som hade hoppats på att kunna plantera ett tag till både här hemma och på jobb. Kanske blir man entledigad i förtid då? Trist i så fall.

Nu ska man väl inte måla F på väggen, det utlovas lite mer sol och stadigare väder framåt onsdag, men jag får nog acceptera att hösten har tagit sitt grepp om min trädgård.

Kommentera

