Jea

Hösttrött

In Fäfolk, Jobb on 5 oktober, 2011 at 08:58

Trots sommarvärmen som överraskat den senaste tiden känns det i hela kroppen att det är höst. En förlamande trötthet håller fast mig i sängen när väckarklockan ringer och släpper inte taget förrän framåt eftermiddagen då solen äntligen lyckats värma bort dimmolnen. Därför tar jag semester två dagar med start i morgon. Fyra lediga dagar hoppas jag ska göra susen. Då slipper jag dessutom att få sparkar i baken, som gör min onda rygg värre, när jag rensar ogräs och ingen som skriker mig i ansiktet att jag ska hålla käften så fort jag öppnar munnen. Ja, tänk så märkligt vissa kan bete sig.

Kommentera

