Jea

Vi som trodde

In Grannliv, Kattifan, Trädgård on 13 juli, 2011 at 20:21

att det var Dino som var hundarnas FASA, nu vet vi bättre.

Jag skulle precis öppna altandörren till Dino som låg och latade sig på gräset då jag ser grannens hund Gizmo stå och vifta på svansen så där glatt som han brukar till Dino som visserligen fräser lite men låter Gizmo hållas så länge han inte kommer för nära. G vill bara titta och kanske nosa lite, lite grand. Alltså en mycket lugn och snäll jycke. Helt plötsligt dyker Puzzel upp ur häcken och är STOR, fullständigt uppburrad, på tå och fräsandes ”jämrans anåda det här är MIN trädgård!” Gizmo blir så till sig att han springer rakt in i vår stängda skjutdörr och gör en kullerbytta, samtidigt som jag drar upp dörren för att rädda in honom och säga åt P att backa. Puzzel blir bara än mer upprörd då han ser att jag släpper in den otäcka byrackan i HANS hem och följer efter väsandes saker vi nog ska censurera här. Jag får tag i Gizmos halsband och får honom att följa med över till hallen fast han har inte riktigt insett allvaret och vänder sig om för att titta mer på katterna, som båda har följt efter. DÅ har P fått nog, gör en dubbelstuds och nästan vrålar ”UT!” Då fattar Gizmo att det är dags, aldrig har jag haft en så snäll rymmarhund att leda hem och jag har lett rätt många då vi hade tik som löpte…

Gizmo

GIZMO trånar efter Dino

Kommentera

