Jea

MINA buskar!?

In Trädgård on 12 juli, 2011 at 14:33

Bredvid min trädgård växer ett syrenbuskage, det ingår i gårdens självförvaltning och jag har påtagit mig uppdraget att sköta det. Döm om min förvåning och förskräckelse när jag upptäckte bostadsbolagets sommarpraktikanter städandes i detsamma. Mina små sippor bortskrapade, mina väl utvalda nykomlingar till syrenstammar bortklippta, i och med detta mer ljus till ogräset som kommer att få fäste. Som tur var hade de inte vågat sig hela vägen in så att de stört Kotte. Hade de tittat lite längre in så hade de med all säkerhet dragit ut Kottes lilla rishög och demolerat h*ns bo. Ajabaja. Nu har jag skrivit ett litet upprört mejl till områdesansvarig och bett att få ha mitt buskage i fred så att jag kan forma det till ett exemplariskt syrenbestånd som är tätt och rikligt blommande varje år. Hade beskärningsmonstren fått bestämma hade det nämligen varit helt nedskuret var tredje år eller så med resultatet att det nästan aldrig kommit att blomma. Lä’ bli mina buskage!!

Kommentera

