Jea

Mellan hägg och syren har jag fått nya kläder.

In Fa-fa-fa-fashion, Jobb on 9 maj, 2011 at 19:07

Sommarbrisen smeker min rödbrända kind, doften av hägg viskar om skolavslutning och i nästa vinddrag puffar syrenen upp sin väldoft i mina näsborrar. Farfar och pappa hade inte fått nån semester i år heller.

Idag har jag fått:
– Ett alldeles eget skåp i snyggt och välskött omklädningsrum.
– Nya fina, lysande neongula arbetskläder i skönt material, form och storlek.
– Kodkort
– Nycklar till diverse förråd
– Fika frukost och äta lunch med arbetskamrater
– Nya goa arbetskamrater
– Många skratt
– God eftermiddagslatte
– Fullständig turistrunda i centrala malmö
– Ännu lite brunare armar
Ja, listan kan göras nästan hur lång som helst med positiva saker men jag begränsar mig till dessa.

Life does not always sucks.

Kommentera

