Jea

Den där Murphy

In Datorer och Internet on 1 maj, 2011 at 18:43

skulle jag vilja ha ett ordentligt snack med. Tänk att han ALLTID ska ställa till det för mig!

Ordentlig som jag är tänkte jag vara i god tid med deklarationen. 36 timmar är väl väldigt god marginal? Alltså bänkade jag mig med papper och dator i morse för att knappa , ja  – tack – bock och check på mina små siffror om 2010 års inkomster. Döm om om lätta panik när datorn börjar påstå att det inte finns något certifikat till e-legitimationen. Börjar luska och kommer på att den nog gått ut – två år kan gå fort ibland – och det var bara att ladda ned en nypå ICA-banken.

Efter det börjar nästa problem – laddningen på min lilla Acer Eee vill inte vara med, det har strulat lite till och från ett tag med glapp i kontakten men ändå, idag gick det inte hur jag än vände, vred och fipplade. Jag har ”massor” med viktiga dokument jag inte kan vara utan – eller ja, jo, kan kan man alltid men det blir ett Jämrans hästjobb om jag skulle behöva skriva om allt efter minnet igen.  Alltså hojjar vi bort till Kjelle och hans polare och köper en extern hårddisk och hinner precis tanka ned de viktiga sakerna från haveristen innan den slår igen för dött batteri. Turligt nog är man ju en liten ekorre och den gamla trotjänaren Acer travelmate 2410 har nu fått komma ut ur garderoben igen. Nu sitter jag här med en laptop modell större som inte har något fungerande batteri men väl nätadapter som matar energi, förfärligt högt fläktljud, knaster och glapp i tangentbordet och inte ett rätt lösenord sparat på alla mina sidor/konton. Pust suck stånk stön. Kommer alltså att ägna större delen av kvällen åt att byta lösenord och ladda ned e-legtimation – igen.

Och jag som tänkte brodera på mina arbetsbyxor. ALLT för att inte se ut som en ”farmentyp”.

Kommentera

