Jea

Betongvägg+borr ovanför proppskåp = Dålig idé

In Inredning, Vilse i pannkakan on 18 april, 2011 at 21:48

Nu har jag skämts färdigt för fredagens klavertramp så nu törs jag erkänna: Ja, jo, jag har gjort bort mig  – igen.

Har ju jomlat på med den där Elfa bärlist ett tag nu och i fredags tänkte jag” Nä nu! ska jag se till att få upp och ordning i garderoben! Sagt och gjort; tog sats och borrade järnet tills det small som Sören i proppskåpet. Ooho… Som tur var är borren helkåpad i gummiliknande material så ingen ström kom i mig men sonens rum och halva vardagsrummet har varit helt strömlöst hela helgen. Kvart i åtta i morse ringde husvärden D och sa ” Jag kommer om fem minuter” Hoppsan upp och klä på sig då! D tog en snabb titt på väggen och sa ”Jag ringer elektrikern så får de komma och borra upp och dra om ledningarna.” Isch, det låter dyrt tänkte jag. Efter ytterligare nån halvtimme ringde elektrikern och kollade att jag var hemma senare på förmiddagen. Klockan halv tolv hade de dragit om och kopplat klart ledningen igen. De underbart roliga och snälla gubbsen tröstade mig med att jag inte var ensam om att göra såna misstag och att jag inte skulle känna mig dum.  Nu väntar väl bara en räkning från Burbo, men den tar jag gärna när jag tänker på att jag faktiskt kunde dött, eller ännu värre, om sonen borrat och fått ström i sig. FY.

Kommentera

