Jea

Smygpremiär – i ordets rätta bemärkelse

In Farmen, Trädgård on 16 april, 2011 at 20:51

Jodå, nu har ”vi” öppnat butiken i Åkarp. Jag var beredd på tokrusch men eftersom det inte slagits på stora trumman var det mest strökunder som kom. Eftersom de flesta växtbord och bäddar var fullmatade efter kollegornas tokslit tidigare i veckan, hade jag först bara två vagn med Lavendel att lossa och jag har med andra ord haft ganska gott om tid att tassa runt och försöka memorera var vi har vilka växter. Framåt eftermiddagen koms det på att det i varuintaget nog stod ett par vagnar till med rhododendron och buxbom. För att få de nya Rhodisarna på samma område som övriga så gjorde jag en rockad på marktäckare (är grymt sugen på lila Vinca minor, den är SÅ snygg) och snart stod ett bord smockfullt med snart blommande Rhododendron. Det blir vackert när de slår ut. Bildbevis utlovas.

Det känns faktiskt riktigt lovande med den här butiken och jag nästan hoppas på mycket mera tider framöver. Måste bara fräscha upp minnet med gödning och jord, särskilt till barrväxter – min svaghet.

Kommentera

