Jea

Myggor, Igelkattaloppor

In Hälsa, Trädgård on 12 april, 2011 at 17:52

eller vad F det nu är som biter mig. Min häl gör mig vansinnig! Det kliar och gör ont! Trots upprepad insmorning med Alsolgel och annat som ska lindra så vill jag bara gnaga av mig hela hälen.

Tack och lov börjar betten på armen ge med sig och läker fint med Ringblomssalva från Hvens tvåltillverkning. Fast lite böldpestigt ser det fortfarande ut. Om det nu är myggor som ävlas så ska det problemet i alla fall röjas undan när jag gör om trädgården, här ska inte finnas nån fuktgivande mossmark i skugga kvar att gömma sig och lägga ägg. Är det kattaloppor så är de förhoppningsvis döda eller avhoppade efter frontlineattack på kattnackarna.  Gaaahh KLIAR!

  1. Det där är nog fågelloppor. Man får såna när man använder häcksax och sekatör.

Kommentera

