Jea

Lika lägsta lön

In Farmen on 7 april, 2011 at 19:19

Idag har nog haft min lättaste löneförhandling någonsin. Precis när jag gick och funderade på att jag borde få högre lön med det slitage på privata kläder och kropp som pågår så kommer lilla bossen och vill skriva avtal. Hon frågar hur lång branschvana jag har för det har hon glömt. ”Tja eftersom jag hade två år förra säsongen borde det väl bli tre år nu då?” och vips hade jag 7,77 kronor mer i timmen. Höge än så kommer man inte med de avtal som finns, men det är bättre än A-kassan i några da’r i alla fall.

Efter en lång dag med slitigt rivande och skyfflande var det skönt att få stjälpa ned mig i ett hett bad, men det bästa av allt är att sonen fixar middagen medan jag lögar mig. Nu ligger jag och funderar på att dra på mig skoteroverallen för mina muskler och leder skriker efter mjukgörande värme och man kan inte ligga hur länge och ofta som helst i badkaret – eller kan och kan, visst går det men då får man inget annat gjort och väldigt skrynkliga fingrar. Man kanske skulle sy sig en fleeceoverall till sådana här kvällar? Värmekuvös, ja tack!

Kommentera

