Jea

Manglad i 75 minuter

In Jobbsök, Trädgård on 6 april, 2011 at 19:03

Även om jag inte får jobbet så har jag i alla fall gjort min bästa intervju hittills! Många intressanta och bra ställda frågor där jag slog mig själv med häpnad i bra svar. Dem ska jag komma ihåg till nästa gång.

Lite kul på slutet med praktiska övningar, tänk att jag aldrig kan komma ihåg att en luckrare inte heter så… KULtivator.
På plussidan säger ju ”mitt” namn på den att jag vet vad jag ska göra med den, Tur jag inte svarade ryggkliare. Annars missade jag bara grovt på den avhuggna elproppen, man brukar liksom inte se dem i genomskärning på det viset, dessutom var den modell större och såna har inte jag hemma.

Attans att jag envisades med att ta tåget till Hyllie istället för den busslinje F föreslog, då hade jag ju prickat rätt på kartan bra mycket snabbare med major Nilssons gata och Rönneholmsparken. Dumma skånetrafiken! En GPS SKA inhandlas å det snaraste! Plocka skräp och välja verktyg för att beskära häcken i viss höjd var ju inte heller några större problem.

Det enda jag inte fick göra som jag såg att de hade var ogrästestet,  det hade jag  ju verkligen velat trumfa på!

Besked väntas nästa vecka.

I morgon ska jag städa f.d. Åkarps allväxtcenter och fälla en tår över den slätstrukenhet som snart kommer att råda i alla trädgårdar i hela Skåne om färg- och storleksordningsmarodörerna får råda. Trist? Javisst!

  1. Åh, måste bara lägga till att det märktes att de var vana vid att intervjua folk i ”min ålder” eftersom de bad mig visionera var jag befinner mig, yrkesvis, om 10 – 15 – och till sist 20 år. ”Tja då har jag förhoppningsvis en pensionsfond som tillåter mig att gå i pension om jag vill.”

Kommentera

