Jea

Fått nobben men är nöjd ändå.

In Jobbsök on 23 mars, 2011 at 16:00

Förra veckans första intervju ledde till en andra med huvudrekryterare och företagsledare. Efter 35 minuters mangling av rekryteraren fick jag raka puckar i form av ”Tack men nej tack, du är inte rätt för den här tjänsten” men också mycket bra feedback om hur jag uppfattas; Jag är lugn och samlad, ger ett förtroendeingivande och positivt intryck. Rekryteraren kan tänka sig flera andra slags uppdrag till mig och om jag kan tänka mig att arbeta som konsult (ehh, Daah – JA!) så ska hon tipsa sina kollegor på den avdelningen. Och kunde jag löneadministration – ja då var det ännu bättre. Det är nästan så att jag väntar mig ett nytt samtal till från min forna arbetsgivare….

Om jag återgår till varför jag var fel så visade det sig att klienten nog har haft svårt för att bestämma sig för vad som skulle vara viktigast, första kontakten var ju mer att man skulle kunna hantera olika IT-verktyg såsom Facebook, Twitter, bloggar etc. På den mer djuplodande andra intervjun ville de ha mer B2B. Att jag krängt snygghetsburkar i parti och minut räknas inte 😉 Med detta i åtanke känner jag mig väldigt nöjd, jag är ingen storsäljare och vill heller inte bli någon. Nu vet i alla fall två rekryterare på företaget vem jag är och vi får väl se vad (om) det är värt (nåt).

Ligger och fundelurar på om man ska lyfta luren och ringa plank- och trädgårdsbutiken och fråga hur det går i rekryteringen – många säger ju att man ska ligga på. Om man då får nobben rakt i örat är det kanske lättare att passa på att fråga vad som fällde avgörandet till min nackdel. Men det tar emot. Att ringa.

På tal om jobbsök så tog jag ett varv på AF’s jobbmässa på Burlövs C igår. Alla bemanningsföretag var där och hos dem har jag ju redan CV inlagt så det kändes lite… gäsp. I övrigt var det mest rutavdragsföretag och närmaste kommunerna som vill ha hemtjänstpersonal över sommaren.

Kommentera

