Jea

Det rullar på men inga pengar flyter in

In Hobbyer, Jobbsök, Trädgård on 11 mars, 2011 at 20:03

Det händer ibland att jag tappar bort min kreativa idé till förmån för städning och jobbsök, visserligen inte ofta men det hände faktiskt i veckan, därför har jag ännu inte sått det där jag skrev att jag skulle. Istället har jag lyckats söka elva jobb till, bakat (och ätit upp) minisemlebullar, städat altanen och skurat kök. MEN idag kom kreativiteten äntligen tillbaka, för nu har jag inga fler jobb jag känner att jag kan söka, väntar otåligt på att det ska bli måndag så att platsbanken fylls på igen…  och i hallen står en bricka med nysnurrade småkrukor som i morgon ska fyllas med såjord, frön och vattnas försiktigt.

Sent i eftermiddag upptäcktes att jag hade ett missat samtal från en bemanningsbyrå (behöver du hjälp? Ring dem) på mobilen – lång harang fula ord om att inte ha den med till tvättstugan och varför kan de inte ringa igen… Jaja, tog tag i saken och ringde själv tillbaka. Naturligtvis hade de hunnit göra helg. Kan bara hoppas att de ringer igen på måndag… hoppashoppashoppsansa.

Och så säger de att det inte lönar sig att massöka jobb? Hmm, det blir lite dubbelt för man ”säljer” ju sig själv när man söker jobb och i alla säljutbildningar får man lära sig att för varje ja man vill ha får man räkna med minst tio nej, fler om det är dyrare varor.

Alltså: Jag är dyrbar, därför blir det fler nej än ja och då måste man söka fler tjänster. Hah!

Kommentera

