Jea

Vår! Vår?

In Fäfolk, Helgaktiviteter, Trädgård on 5 mars, 2011 at 18:58

Så där ja, nu ska det väl ändå vara vår för nu har jag averkat Årets Vår-, nä  jag menar Trädgårdsmässa! I år var den förlagt till provisoriska tält vid Jägersro. Som vanligt urkelmycket folk – och jag KAN bara inte begripa varför man tvunget ska släpa med sig småbarn och bäbisar i vagn och köra på folks hälsenor hela tiden? Skaffa barnvakt eller stanna hemma!

Inte var det så mycket att se heller, Bara Flyinge hade lite inspiration att tala om. Något till min skuggträdgård kanske?

Ugglor i mossen

Både mossa och barrväxter har jag ju redan. Kom i alla fall hem lite fattigare på pengar men rikare på sticklingar. I morgon blir det till att skola om dem. Åh vad jag vill ha en krukstompare! En sån där manick man använder för att göra krukor av tidningspapper, då skulle man ju han nån glädje av all reklam som vräks ned i brevlådan vare sig man vill eller ej. Nej, reklamutdelarna i Arlöv är inte läskunniga.  Trots underbar sticklingfrossa hos plantbutiken.se får årets mässa -2 för trängsel, ologisk logistik, tinitusframkallande volym på högtalarna och mindre roligt att se än vanligt.

Åh, jo, sonen fick ju köpa han med – det blev i Hem- och villadelen med köksredskap (så klart).  En jättesmart kniv som jag så klart skulle prova och ÄSCH! Den är enbart för högerhänta, jag kan inte använda den alls 😦 Eländigt högervridna värld!

Kommentera

