Jea

Uträknad?

In Fäfolk, Vilse i pannkakan on 8 februari, 2011 at 17:47

Ibland känns det tröstlöst och som om inget någonsin kommer att bli bra igen. Jag söker och söker och kommer inte ens till en första intervju och fattar inte vad det är för fel på mina ansökningar.

Är jag för gammal?
Jag tycker att jag borde vara intressant – minst 19 produktiva år till, inga småbarn som behöver vabbas, inte heller tänker jag ha föräldraledigt igen.

Var det allt för länge sedan jag jobbade senast? Jag har ju förkovrat mig under tiden och ”förverkligat mig själv” – det borde väl vara till min fördel, då har jag ju stillat lite av min eventuella rastlöshet?

Har jag fel kompetens?
De jobb jag söker känns ju som hand i handske när jag tittar på arbetsuppgifter och skallkrav – misstolkar jag eller har jag någonstans missat att framhålla mina kvalifikationer? Faen tro’t, men som sagt – – man undrar ju?

Kommentera

