Jea

Flyttbestyr

In Vilse i pannkakan on 29 november, 2010 at 10:26

Så där ja, då har jag fått tummen ur och bokat om mina elleveranser. Det gick väldigt smidigt. Till Eon behövde jag inte ens anmäla själv, det var redan ordnat via bostadsföretaget med rätt datum hela vägen. Och God el var inte sämre de, ett kort samtal och det var klart. Leverans från och med onsdag (om tre dagar), inga problem. Så var det bara Telia kvar då… efter förra veckans omöjliga samtal drog jag mig men uh, jag måste ju. Och mycket riktigt, efter 10 minuter i kö ”krävs” att man vet förra hyresgästens telefonnummer för att säkerställa flytten… Det var det där med service.. Vem ska serva vem?? Och åtta arbetsdagar tar det. Undrar över det där med teknikens under, är det inte bara lite knapptryckningar på ett tangentbord som ska till numera? Enligt Teliasupporten tar andra bolag flera veckor, upp till en månad på sig att koppla om abonnemang så jag skulle bara vara glad. Hmm.. Priskoll pågår om Internet och telefoni. Dags att avpollettera dyra snorktyper.

Kommentera

