Jea

Pensionärer ska hålla sig hemma!

In Familjen, Hälsa on 24 oktober, 2010 at 20:33

På sin höjd en guidad busstur med PRO till välplanerade utflyktsmål med släta gångytor under torra sommardagar tycker jag är lämpligt. Ja, egentligen händer väl de flesta olyckor på hemmaplan men mina pensionärer har en förmåga att bryta ben och liknande på konferenser. Förra hösten gjorde mannen en stage diving med avsliten lårmuskel som resultat och fortfarande haltas det i trappor. I fredags, efter en veckas stugvistelse i norr på grund av Sundsvall 42, halkade kvinnan på en isfläck och bröt smalbenet. Nu är de hemma, förhoppningsvis i säkerhet, och nästa vecka ska jag göra mitt bästa för att hinna ordna så mycket jag kan av deras flyttkartonger så att vi får ordning till jul.

Kommentera

