Jea

Serviceföretag?

In Inredning, Vilse i pannkakan on 20 oktober, 2010 at 21:43

Jag ska flytta, om ni inte redan förstått det av tidigare inlägg.

Eftersom föregående hyresgäst valt att senarelägga vissa underhållsbitar så har jag fått förmånen att välja nya golv samt färg/tapeter i sovrummen. Köket ska också målas om. Jag är bortskämd av Nordeken och Mitthem att vid inflyttning har det redan renoverats så döm om min förvåning när jag får veta att jag själv ska boka tid med målare och golvläggare när jag fått nyckel till nya lägenheten.
”Ähm, jag trodde det skulle göras när lägenheten var tom?”
”Nä, så gör vi inte här. Den gamla hyresgästen flyttar ju ut samma dag du flyttar in.”
Så jag ska alltså behöva hasa runt mina möbler lite extra i samband med inflyttning? Och själv jaga hantverkarna? Tydligen. Serviceföretag? Tillåt mig gapskratta. Tur att jag på grund av sen uppsägning och låg stresströskel har kvar gamla lägenheten till den sista december om så behövs, fast jag har lovat min efterkommande att han ska få tillgång till den lite tidigare. Väljer nu färg (och tapeter) och planerar att boka in golvläggarna samma dag jag får nyckeln men det är kanske att vara väl optimistisk. Får väl sjå mig till dagen därpå och tillbringa födelsedagen med att passa hantverkartider. Om golv läggs på torsdagen, väggar målas på fredagen – Räcker det med en dag? – så kan jag börja flytta in lite i kök och vardagsrum på fredag eftermiddag, roa mig hela helgen med skåpskurning (jo, jag litar inte på att nån annan kan städa som jag vill ha det) och veckan därpå ta stora lasset. Ja, det känns som en bra plan. Nu: Packa mer kartonger!

Kommentera

