Jea

Orkar inte.

In Hälsa on 17 oktober, 2010 at 14:55

Jag fryser, nyser, hostar och har ont i halsen. Solen skiner obarmhärtigt på mina grådisiga fönster och pockar på städnerven men jag orkar inte.

Guldgula lönnlöv singlar genom luften och landar på både gräs, gata och bilar. Jag vill vara ute på promenad, fotografera och gå i de frasande lövhögarna men jag orkar inte.

Gräs behöver klippas men jag orkar inte.

Flyttlådor i källaren behöver kånkas upp tre trappor och fyllas men jag orkar inte.

Varför ska det vara så jobbigt att vara förkyld, varför kan jag inte få bli frisk NU – men helst igår.

Kommentera

