Jea

Är det höst på riktigt nu?

In Farmen on 26 september, 2010 at 19:38
Efter ett sista solvärmeryck  i fredags, då sonen och jag passade på att njuta solens strålar på ett av stadens caféer, har världen blivit mycket grå. Dimmolnen orkar inte lätta från åkrarna på hela dagen och Akka och hennes vänner anas mer än syns när man vänder blicken uppåt vid det vinande ljudet de avger på väg mot andra breddgrader.

Jag funderar en del där jag går och påtar, eller rättare – lavar fram ljungparti efter ljungparti på borden, undrar vad som kommer att bli bra eller mindre bra. Känner mig otålig och tillfreds på samma gång, vill men vill inte fortsätta. Tänker att [om] jag får mer ansvar så känns det kanske bättre men kommer det att hålla i längden? Jag tycker nog för mycket om saker och ting för att kunna foga mig i snörräta rader efter färg och/eller storlek.

Kommentera

