Jea

Mera framtidsfundering

In Vilse i pannkakan on 7 september, 2010 at 14:16
Nu när jag fått några veckor till undrar jag hur det egentligen tänks. Hände något när jag sa att jag kunde och ville mer än vattna blommor? Hade Ann rätt när hon sa att man måste så lite frön först innan det kan bli mera? Kommer jag att få mer ansvar och göra allt det där jag ser behöver göras? Kommer jag fortfarande tycka att det är kul nu när jag redan en gång trott att det var slut på tider? Hur länge kommer mina deltidsdagar i stämpling räcka? Det här börjar kännas som Gernandts uppläsning av eftertext till "Lödder". I alla fall, så funderas det mycket på hjärnkontoret över vad jag ska rikta in mig på.
Har hittat ett drömjobb: Webbredaktör på Odla.nu. Tänk att få läsa, skriva, fotografera och dutta med material till hemsida om växter, trädgård och odling på heltid! Jag kan ju växter, fotografera är störtkul och skriva måste jag för att må bra. En gång i min ungdoms dagar hade jag ju journalistdrömmar, kanske kan de vävas samman med vuxendrömmen om ett roligt och utvecklande jobb med växter och trädgård. Ja, jag får väl ta och försöka knåpa ihop en ansökan…
Det enda jag brukar har svårt att skriva är just ett bra CV med PB (personligt brev, reds anmärkning – haha). Buss på, Go Girl etcetera, etcetera. Det värsta jag kan få är ett "Tack för visat intresse men…"

Kommentera

