Jea

Jag trodde jag ville mer än jag egentligen ville

In Fäfolk on 4 september, 2010 at 06:48
har jag insett så här efteråt. Istället för att känna mig förfördelad och ratad känner jag mig lättad och om jag aldrig behöver ta på mig en ful röd pikétröja igen så är jag rätt nöjd med det. Det är inte roligt att jobba när det är oorganiserat, stökigt och ledarskapet frånvarande hela tiden. Att jag trodde jag ville så mycket beror nog på min "duktighetsiver". Att få rycka tag i stöket och felhanteringarna är ju det jag är bäst på men på en arbetsplats där nästan ingen annan verkar bry sig blir det inte kul i alla fall. Man vill ju få viss Cred för det man gör, även om det "bara" är en klapp på axel och ett glatt tillrop ibland. Jag är ändå mycket nöjd med min insats i sommar, beröm från kunder värmer hjärtat det med.
Nä, nya tag mot nya mål och nu järnspikars ska här styras mot bättre tider! Kväll och helg är ändå inte så kul att ha uppbokade hela tiden. Familjeliv och hem förfaller förfärligt när man inte orkar ta tag i något när man kommer hem kl 21 varje dag efter fulldag på språng.

  1. Tre dagar och det kommer krypandes en planering fem! veckor framåt!

Kommentera

