Jea

Tvättstugeilska

In Fäfolk on 15 maj, 2010 at 16:27
Efter att under hela dagen närt en pyrande ilska mot
vissa oegentligheter på arbetsplatsen kommer jag hem och finner min tvätt-tid
ockuperad av nån huligan till granne som inte bara tagit maskinerna i besittning
utan hävt ur all sin äckliga smutstvätt över hela tvättstugan. DÅ flyger han med
hornen verkligen upp till ytan och jag matar fram maskinerna som nyss startats
till stopp, vräker ut den drypande av tvättmedel tvålsliskiga tvätten i
korgarna, slänger ut allt i källarkorridoren och med nöjd min startar jag MIN
tvätt. Om de åtminstone hade frågat – sonen har varit hemma hela dagen – eller
lämnat ett meddelande om "Hej, passade på att nyttja din tvätttid då du inte
verkar vara hemma, vi bor på …. eller nås på telefon… om du behöver din
tvätttid senare" så hade jag låtit deras maskiner gå klart men att invadera utan
hänsyn till om jag kanske jobbar eller annat då blir jag FLY FB! Så är det bara.
Blir spännande att se om nån ringer på om en timme eller så och undrar vad jag
gjort eller varför.

Jag anser i alla fall att man bör fråga eller om ingen är hemma och man vill tvätta lite att man 1) Bara tar EN maskin i taget, då kan man faktiskt samsas 2) Lämnar ett meddelade om vem man är och var man bor. Har man inte det hyfset behöver jag inte vara snäll och bli överkörd för det.

Kommentera

