Jea

LIA

In Hvilan utbildning on 6 maj, 2010 at 08:46
Det blev tre sköna veckor på ÖSPAB. Tyvärr inte så mycket uteväxter – ämrans vinter – men att pröva såmaskin, pyssla om tagetesbäbisar och vanligt buktiksarbete med krukor och växter är inte fy skam det heller. Sedan vidtog Tirupsperioden som inleddes underbart med vårstädning av visningsträdgården. Oturligt nog åkte jag på en rejäl förkylning och låg däckad en vecka och som grädde på moset en rygg som hade nerver i kläm så det blev inte så mycket örtagård som jag tänkt. De två sista veckorna hade jag satsat på Stora Gardencentret och där har jag nu fått tim/säsongsanställning :D. Nu har knappt en vecka kvar i skolan, på onsdag får jag mitt examensbevis – om jag inte flunkat i nåt ämne… men det borde jag vetat om nu i så fall.

Kommentera

