Jea

Återtages – stulen cykel

In Fäfolk on 8 april, 2008 at 19:37

Trots ihärdigt duggregn, mörker och ingen träning så lyser solen lite på oss i kväll. Precis hemkomna från inställd träning – jo, någon ska få fiskarna varma.. – så ringde telefonen och en trevlig röst frågade om det var jag som blivit av med en cykel? ”Den finns mitt emot Beijer på hantverkargatan” Och mycket riktigt: någon har  släpat dit min låsta cykel – för den var verkligen låst, även om jag i mina mörkaste stunder tvivlat på mitt minne (man är ju snart ättestupa?) punkterat båda däcken och slitit av alla kablar till bromsar och växel. VARFÖR????? Så nu ska man då återta stöldanmälan hos försäkringsbolag och polismyndighet, finns det enkla web-blanketter för det med?

Kommentera

