Jea

Oket har fallit…

In Hälsa, Inredning on 16 mars, 2008 at 12:18

 

Många pusselbitar har fallit på plats nu. I fredags förmiddag fick jag klart från FK & CSN att de godkänt min sjukskrivning terminen ut. SKÖNT. På eftermiddagen hade vi en träff med en av de bästa inom barn & ungdomspsyk. Efter två timmars utfrågning hade han sin uppfattning klar. Bipolär. Det känns skönt att ha fått ett ord på vad det är och nu vet vi hur man går vidare med medicinering och lååångsam återanpassning till skolan.

Eftersom jag fått klartecken på mina pengar så vågade vi oss till IKEA i går eftermiddag för att köpa den efterlängtade soffan. Väl där upptäckte vi att den den beige var mycket snyggare än den först valda grå (klicka). Dessutom hade IKEA upptäckt att "en av våra konkurrenter säljer en snarlik soffa till ett lägre pris, så kan vi inte ha det" därför var den 1000:- billigare än vanligt. Jippi!  Det blev lite annat smått och gott också; röda mattor till våra sovrum – bilder kommer när vi röjt klart i minfälten, låga vita bok/mediahyllor till vardagsrummet och lite köksplotter som smarta skärbrädor som går att böja så att man kan "hälla" det hackade till rätt skål/burk/gryta. De tunga grejerna skickade vi med BOXdelivery som kom vid 18-tiden. Sur chaufför som var trött efter en lång dag så vi fick slita, släpa och kånka – jag ska aldrig mer köpa möbler – eller flytta för den delen – om jag inte köper hus förstås (haha…)

När vi skulle montera soffan hittade vi ingen anvisning, usch ska vi behöva åka dit igen imorgon? Men så i morse när jag tog en titt på hur benen skulle sitta hittade jag den ordentligt fastkilad i underredet på ena soffdelen. Det har tagit några timmar att pussla ihop den men nu är den klar och så himla sköna att sitta/ligga i. Aaaaahh.

Kommentera

