Jea

Höst!

In Underhållning on 22 september, 2007 at 06:49
Det verkar bli en riktig Bio-höst för oss i år. Än så länge har vi varit på två filmer på mindre än två veckor. först såg vi "Ett öga rött". Vi trodde det skulle vara en komedi men man grät ju mer än man skrattade, en känslofilm med andra ord. Hyfsat bra. Igår skulle vi se "Shrek den tredje" men den gick bara sent och vi ville se en tidig föreställning så det blev "This is England" istället. Lite felval – jag satt flera gånger och undrade hur den kunde ha 11 som åldersgräns. Inte för att det var så mycket fysiskt våld och porr – även om det förekom en del men rent psykologiskt så var den mycket stark. Min lillkille såg helt färdig ut efteråt. Som tur var hade vi en fest att gå till och bli gladare av. jag trodde vi skulle stanna en LITEN stund och att Calle sedan skulle vilja åka hem, men det blev jag som ville hem först.
När vi kom var det ganska mycket folk och fler blev det – efter en stund försvann Calle och det tog en tag att lokalisera honom – han återfanns i pysselrummet i full färd med att måla en tavla. Sedan hade han svårt att slita sig från bowlingturneringen, han låg tvåa när vi gick…..
 
Jag har hittat ett par ögon att drunkna i och ett leende som skulle kunna riva mina murar…. Läskigt. Å andra sidan är det nog ingen större risk/chans att han ens försöker.
Kommentera

