Jea

Arvegods och loppisfynd

In Helgaktiviteter on 9 september, 2007 at 19:50
I fredags var vi till Halmstad, mormors lägenhet ska stajlas till försäljning och mamma har städat undan allt småpylle och fotografier. Fick ta hem fotpallen och "kattfåtöljen" så nu är min eminenta samling gamla möbler utökad igen men jag försöker bli av med en soffa och ett soffbord. Funderar också på att försöka bli av med ena bokhyllan, den med barskåpsdel. Den fyller liksom ingen riktig funktion i det här huset…
 
Skulle varit på 60-års kalas (2×30) igår men vi är så förkylda att vi bangade. Förhoppningsvis och troligtvis hade de kul utan oss.
 
Idag har vi varit på shoppingrunda, först på outlet och inhandlade joggingskor till mig och innegympadojjor till Calle. Det var vackert väder så vi tog en promenad Östra förstadsgatan ner till Drottningtorget för att äta lite italiensk glass och där var det loppis. Jag gick en sväng bara för att titta och hittade först en bok "Växterna" för endast 10 kronor. Sedan fann jag ett annat stånd som hade fler gröna böcker, bland annat "Nya beskärningsboken" som jag inte fått tag på än – de skulle ha hela 2 (två!!) kronor för den eftersom den är kurslitteratur, de andra fem böckerna jag köpte där kostade bara 1 krona. Titlarna? : Ogräs på åker och i trädgård, Odling i växthus, prydnadsväxter i växthus, Biologisk bekämpning i växthus, Skötsel och underhåll av den gröna miljön (den har jag till låns från skolan, bra att ha en egen). Det visade sig vara en f d Hvilanelev som sålde Ler. När jag gått mitt varv så hade Calle ätit färdigt glass, piggnat till sugen på att loppisfynda han med. Han hittade ett legoflygplan för överpriset – 20 kronor, fick en leksakspistol och en R2D2-figur gratis (!), och en kitty-bok för 1 krona. En givande söndagspromenad med andra ord.
Kommentera

