Jea

Semestersammandrag, vecka 1

In Resa on 2 juli, 2007 at 08:20

Vi for långsamt norrut på midsommardagens eftermiddag, stannade till i Halmstad för att äta jordgubbar med mormor. Sov i Mariestad, fikade frukost i Ludvika och sedan – vips så var vi framme… Nä inte riktigt så lätt men nästan. Väl framme så fick katterna äntligen markkontakt igen och sprang in och ut dygnet runt.  Måndag till torsdag upptogs av Calles Basebollskola, jag passade på att få lite gratis fika och lunch på kontoret. Första dagen jag kom bar det av till Indal och en nybliven 50-åring som bjöd på smaskig tacopaj, mumsiga jordgubbar och glass. På onsdagen var det arbetslunch för stockholmarna var uppe. Det var trevligt att träffa dem med. På torsdagen hade jag lovat att ställa upp som grillmäster på basebollen så jag vände hamburgare för 36 ungar och ledare.

På torsdagkväll bar det av lite längre norrut – till Svartviksstugan utanför H-sand. Under våra dagar i Svartviksstugan var det mest ut som gällde för katterna. Pussel passade på att bli uppjagad av Scilla i en tall 6 meter upp. Först tänkte vi vänta tills han klättrade ned av sig själv men så kom kråkorna och började bli närgångna så jag klättrade upp och tog ned honom. Calle har fiskat och badat i det 12-gradiga vattnet…

Jag lyckades fånga in katterna i går förmiddag och åkte till ön själv. Calle ville fiska mera med sina kusiner, Jocke och Tobbe. Det är skönt att få lite egentid ibland. Just nu sitter jag på ett bromsbett som svider och klias  Stugbesök kan få trista konsekvenser ibland…..

 

Kommentera

