Jea

Katt på rymmen

In Kattifan, Underhållning on 13 juni, 2007 at 20:53

Det var vid åttatiden Puzz jamade på som katten (haha, vitstigt va?) i hall och kök. vi undrade lite slött vad han höll på med men brydde oss inte så mycket. För en stund sedan började jag fundera på att det var så lugnt i lägenheten, Dino brukar ju hålla kvällskonsert i hallen. Tog fram en matpåse men fortfarande ingen Dino. Attans, har han hoppat från balkongen fast jag tycker att jag hållit ett öga på den? visslade men såg ingen där nere. Vi letade överallt men ingen Dino – alltså gick jag ut för att dubbelkolla. Gick ett varv runt huset och visslade och när jag kom runt till framsidan igen, vem kom lubbande med svansen väldigt lågt om inte hoDino himself! vi tror att han trixat sig ut genom köksfönstret som stod litet för mycket på glänt och sedan bara hoppat rakt TRE våningar ner. tokkatt! nu har han knaprat lite torrfoder och Puzzel håller på att fostra honom. Det märks att han blir arg när Dino varit ute, han ger honom däng så det dånar i huvudet och snackar en massa om hur dumt det är att hoppa på det där viset minsann!  Jag tror jag ska ge upp idén med att hålla Dino som innekatt. Dags att köpa frontline eller vad det nu heter i så fall för jag VÄGRAR plocka fästingar!

  1. Dino dum som skräms så där…

Kommentera

