Jea

Putsa städa feja för snart är det advent

In Helgaktiviteter on 27 november, 2006 at 20:24
I helgen var vi upp till Halmstad och fixade med mormors lägenhet. Bytte gardiner, satte upp adventstakar och sånt. Det var jobbigare än jag tänkt mig för jag fick ju skölja upp det mesta eftersom det luktade ofräscht. På väg upp till Hsd så svängde vi förbi Morbror i Kvidinge för middag och bevittnande av fullmakt. På väg hem tog vi vägen över Laholm och moster för lunch och så fick jag (som vanligt) massa blommor. 
Eftersom jag glömt nycklarna hemma så hade jag lånat morbrors så vi fick svänga förbi Kvidinge på vägen hem också. Himla farande blir det.
 
Idag har jag varit kompledig för öppethusdagen och fejat på hemma men jag har INTE bytt gardiner och satt upp adventsakerna än. Byta gardiner hoppar jag över och adventsakerna får vänta tills på fredag. Jag har fått till det med diskmaskinen, JIPPi!!! Mindre jippi är att Calle har kräkts förton gånger sen han kom hem från skolan…. och vi som ska till Stockholm i morgon  Förhoppningsvis är det bara nerverna så att det går över under natten, annars får de väl klara sig utan oss….. men det skulle bli bra trist.
Kommentera

