Jea

Borta bra

In Helgaktiviteter on 5 november, 2006 at 10:07
men hemma bäst. Kom hem i gårkväll och hade tvättstugan. När jag nästan tvättat klart tittade jag till på almanackan och insåg att …. det är röd dag = tvättförbud – Hoppsan.  Vi bor ju i ett hus med tvättregler av anno dazumal så vi får inte tvätta på sön- och helgdagar. Då ska vi helst sitta still och läsa bibeln?
Idag har vi spöregn och hård blåst så jag har inget emot att sitta still och läsa, jag har ju lite att plugga inför prov till veckan. Nu duggar de tätt minsann. Måste också sammanställa Läraledighetsuppgifterna som jag skulle gjort i veckan… men det var lite svårt då jag inte hade I-net hos mormor. På biblo gick det ju inte att koncentrera sig eftersom datorgrannarna alltid var minst 2 stökiga fjortisar med killproblem…. Trött man blir.
Just ja, jag skulle ju berätta om den där kvällen, tänk om ändå Dino kunde sätta ord på den…  När vi skulle gå och lägga oss och jag skulle vissla in katterna tyckte jag Puzzel satt så konstigt på gräsmattan – tills jag så att det inte var han utan en fälthare som satt och mumsade på mormors äpplen. Dino kom precis från grannens altan och fick syn på den. Reste sig på bakbenen och tittade. Kan katter tappa hakan så var det precis vad han gjorde. Sedan försökte han smyga på den men var samtidigt rädd, han har aldrig sett ett sån djur tidigare. Han har också stor respekt för altantrappen, under den bor nämligen en ganska ilsken igelkott.  Om ni tittar ordentligt på bilden så ska ni se en hare och Dino som smyger fram mot honom…..
Kommentera

