Jea

Halmstad

In Helgaktiviteter on 31 oktober, 2006 at 15:47
om hösten är en lynnig upplevelse. Ena stunden är det blytungt regn och nästa strålande blå himmel för att så fort man gått ut förbytas till storm, hagel och drivis. Men vi har det mysigt på vårt lov ändå. Ja, jag har ju inte lov, bara lärarlediga studietimmar . Vi kom upp i lördagskväll och hälsade på Ulrika först. Blev där till ganska sent. Vi hälsar på mormor varje dag och igår tog jag med datorn så att hon fick se en massa bilder jag tagit. Fortsätter att fota allt så att hon ska få se mer i morgon. Katterna stortrivs med att få gå ut och in som de vill. Puzzel älskar att springa upp och ner för trappen till övervåningen och har hittat favoriotstället i utdragssängen. Myskoja. Calles favvostället i stan är Nya Stadsbiblioteket och här sitter jag nu och skriver. 18 minuter kvar av min datortid….  Mormor var trött när vi kom i söndags men sedan dess har hon piggat på sig betydligt. Hon verkar ha förlikat sig med sitt nya boende, ja rent ut sagt så verkar hon trivas mycket bra. Fin personal och trevligt rum. Hon har begärt adressändring och vill ha mer av sina saker till nya boendet. Jag har fått en liten lista att komma ihåg med, det är bra. Jag är bra på att plocka fram sakerna men glömmer ju att ta dem med…  Alla blommorna vill hon att jag ska ta hand om. Ops, vad det kommer att bli fullt på balkongen.  Nu ska jag jaga platsannonser… men inte till mig, Hehe
Kommentera

