Jea

Praktik – Anläggning, dag 4

In Skoldagbok Hvilans Naturbruksgymnasium KYTD06 on 5 oktober, 2006 at 19:31
Det började ju så bra och verkade vara en snyggt upplagd plan….. Dag ett fick jag ju prova på underhåll, dag 2 & 3 att lägga plattor och idag har jag visserligen fått göra annat igen med ett nytt gäng men vid dagens slut så trodde ledningen att jag kunde vara där i morgon igen men då sa hansomjobbarensamimorgon nej så Ledningen visste inte vem jag ska vara med i morgon. Skulle kolla vem som kunde ta mig med… Känner man sig välkommen och önskvärd då? Inte så värst. Lite snyggare kan man lägga upp fem ynka praktikdagar tycker jag. eller så är det just därför, att det bara är fem dagar som det blir "lite på en höft". Jag får en känsla av att mitt kön spelar in också. Det ska bli intressant att höra Johans intryck efter nästa vecka.
 
I alla fall, idag har jag: lassat grus och fyllt upp inför att plattlägga gång, krattat jord inför grässådd och så har jag vänt ner torv i 13 trädgropar. Sopat gångplattor efter vältens klegg och tittat på ritningar och växtlistor. Det är ett ganska stort projekt det gör för en bostadsrättsförening i Malmö. Kanske något för ett studiebesök på anläggningstimmarna? Bilder kommer… (orkar inte ladda upp dem just nu, sängsängsäng – sovasova)
 
 
Hemma: Jag har fått ny kyl & frys!  De ringde vid 8-tiden och sa att "Vi kommer vid 11" Hur ska det gå??? Jag sitter ju fast på praktikplatsen inne i Malmö utan bil? Frågade i alla fall om nån av killarna kunde skjutsa hem mig på rasten och det skulle gå bra.  När vi närmade oss rastens slut och jag åter tog upp frågan så kom de på den briljanta? idén att om jag har körkort? så kunde jag ju själv ta pickupen hem. HÄPP! Ska jag hålla på och köra vilse i företagsbilen? Jodå inte skulle det vara några problem – och visst, hem hittar jag ju alltid. Men dit igen? Fick utförlig vägbeskrivning och det gick faktiskt att hitta, bara en liten felsväng i sista rondellen så att jag fick köra runt halva Pildammsparken innan jag kunde vända. Där var det vackert och dit ska jag med kameran, nyladdad med batterier och stora minneskortet.
 
Kommentera

