Jea

Aj

In Vilse i pannkakan on 1 oktober, 2006 at 06:09
Idag har jag träningsvärk…. igår utforskade vi Malmö by bike i 4 timmar.
Jag har varit lite lat med skrivandet igen men snabbresume: Förra helgen var vi förkylda och tog det lugnt men var ändå på liten utflykt (med bilen) till Åkarp. Gick på Erikshjälpen, hittade trädgårdsböcker både till mig och Calle. Två band av Det bästas "Stora Trädgårdsboken" 50:- och "krukväxter som hobby" till Calle för 20. Två vita krukor till Krysantemerna i köket á 5:-/st och en paisleymönstrad klänning, helfräck för 55:-. Efter det skulle vi ta en fika men hittade inget kul i Åkarp. Calle ville att vi skulle kolla in Staffansstorp så vi styrde kosan ditåt. Nu kom vi inte så långt för strax efter Kabbarp hittade vi en skylt med en kaffekopp och "Örtagård". Det såg ju oemoståndligt spännande ut så vi svängde in där – och det var helt underbart! Det är en liten oas med kryddträdgård, café, handelsträdgård och gårdsbutik. Precis sånt som jag drömmer om att göra – fast jag skulle nog ha mer äkta hemlagat i min butik . Tirups Örtgård är ett ställe dit jag kommer att ta alla mina långväga gäster! Tyvärr hade jag inte kameran med mig men funderar på att åka dit igen enkom för att plåta lite. Det skulle vara ett bra ställe för att få material till växtkunskapsuppgiften. Jag ska skriva om Mynta.
 
 
Kommentera

